czwartek, 2 sierpnia 2012

ciasto z borówkami

Borówki zbiera się wygodniej niż jagody i dlatego moje ciasto jest z borówkami :) Gdy będę je robiła kolejny raz pominę skórkę z cytryny.
Ciasto jest prawdziwie letnie i niezbyt pracochłonne. Najlepiej smakuje mocno schłodzone.
Przepis pochodzi z "kwestii smaku".



potrzebne:

spód:
300g mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
100g cukru
opakowanie cukru waniliowego
100g masła schłodzonego
2 jajka

masa:
400 g tłustego twarogu gładko zmielonego (u mnie ser z wiaderka)
1 łyżeczka startej skórki z cytryny lub pomarańczy
100 g cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
1 opakowanie budyniu waniliowego
250 ml śmietany 30% lub 36% do ubijania, dobrze schłodzonej
 
oraz: 400 g jagód (u mnie borówki)

robimy:

Ciasto: mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia, dodałam cukier, cukier wanilinowy i pokrojone na kawałki masło. Posiekałam nożem na drobne kawałeczki i wymieszałam. Dodałam jajka i szybko zagniotłam gładkie ciasto ( kruche ciasto nie może stać się zbyt ciepłe od rąk, inaczej będzie nieudane). Uformowałam kulę, okryłam folią i wstawiłam do lodówki. Ciasto powinno się chłodzić minimum godzinę.
Gdy ciasto było gotowe wymieszałam w jednym naczyniu wszystkie składniki masy oprócz śmietany. Śmietanę ubiłam na sztywno i połączyłam z masą serową. Blaszkę o wymiarach 20x30 natłuszczoną masłem wylepiłam ciastem (spód i boki), wyłożyłam na ciasto masę serową, a na wierzch wysypałam borówki.
Piekłam 40 minut w 180 stopniach bez termoobiegu.




7 komentarzy:

  1. Anonimowy11:50

    Pięknie wygląda! Idealny deser na letnie, niedzielne popołudnie:) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie - a ja właśnie dziś zbierałem borówki więc jutro już wiem co będę piekł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za miłe słowa.
    I udanego wypieku! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne ciasto! Częstuję się i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam serniki. ale borówkowego jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Karmelitko, to koniecznie spróbuj póki są borówki, jest naprawdę niezły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. borówki uwielbiam
    a sernik wygląda bardzo pysznie

    OdpowiedzUsuń