czwartek, 16 sierpnia 2012

najlepsze ciasto z renklodami

Przepis z bloga "pod beskidzkim niebem" minimalnie zmieniony.
Przepyszne, prze - łatwe i na pewno do powtórzenia. Będę je chciała jeszcze zrobić z gruszkami i borówkami.

potrzebne:

200 g miękkiego masła 82%
200 g cukru pudru
250 g mąki pszennej tortowej
4 jaja
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
ok 15 śliwek



kruszonka:
150 g mąki
75 g cukru
75 g masła

robimy:

Zaczęłam od kruszonki, która musi ostygnąć. W rondelku rozpuściłam masło, dodałam cukier, gdy się rozpuścił dodałam mąkę, wymieszałam, odstawiłam.

Ciasto: masło zmiksowałam z cukrem pudrem na puszysty krem, dodałam nie przerywając miksowania 4 jajka - jedno po drugim, następnie dodawałam partiami mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia.
Wylałam ciasto do wysmarowanej tłuszczem tortownicy (u mnie 30 cm średnicy), ułożyłam śliwki, posypałam kruszonką.
Piekłam godzinę i 10 minut w 180 stopniach. (ostatnie 10 minut pilnowałam, chciałam żeby kruszonka się trochę zarumieniła).
Ciasto przed podaniem można posypać cukrem pudrem.

6 komentarzy:

  1. i wygląda przecudnie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy19:43

    chcę kawałek:) albo dwa ;]
    Madzia

    OdpowiedzUsuń
  3. i renklody i kruszonka.. musiało być pysznie

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki :)
    ciasto jest bardzo bardzo dobre, póki są śliwki musicie koniecznie spróbować

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy14:45

    bardzo, bardzo ok. miałam mało śliwek, więc dodałam trochę wiśni, i też super. wiśnie dodały kwasku, więc było ciekawiej nawet. dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nareszcie normalne ciasto. Przekopałam Internet w poszukiwaniu dobrego przepisu i jest! Zabieram się do pieczenia, bo śliwki czekają.

    OdpowiedzUsuń