poniedziałek, 13 sierpnia 2012

cukinie faszerowane

Pracy trochę jest ale efekt przepyszny. Moje cukinie były duże, więc piekły się dość długo - ok godzinę i 15 minut. Wykałaczką sprawdzałam miękkość, mniejszym warzywom wystarczy pewnie ok 40 minut w piekarniku.  

potrzebne:

Cukinia 1. :
cukinia
pół szklanki komosy ryżowej
pomidor typu bawole serce
pół żółtej papryki
250 g mięsa mielonego (tu karkówka)
przyprawy do mięsa: tymianek, papryka ostra, kurkuma, pieprz, sól
ser żółty

Cukinia 2:
cukinia
torebka kaszy jęczmiennej perłowej
pomidor malinowy
250 g mięsa mielonego (tu karkówka)
przyprawy jak wyżej
sos beszamelowy (łyżka masła, łyżka mąki, szklanka mleka, gałka muszkatołowa, sól, pieprz)
olej do smażenia

robimy:


Mięso zmieliłam, doprawiłam i obsmażyłam z przyprawami. Kasze ugotowałam. Pomidory sparzyłam ze skórki i pokroiłam w drobną kostkę, tak samo paprykę. Cukinię umyłam, przekroiłam i wydrążyłam (miąższ zachowałam do zupy).

Sos beszamelowy: masło rozpuściłam w rondelku, zasypałam mąką i szybko wymieszałam, dolałam część mleka i mieszałam aż zgęstniał, dolałam resztę mleka, dodałam startą gałkę, sól, pieprz. Jeśli sos jest zbyt gęsty można dodać też trochę wody.

W jednej misce wymieszałam mięso z papryką, pomidorem bawole serce (wystarczająco wilgotny i dzięki temu nie musi być dodatkowego sosu) i komosą. Posypałam wierzch startym serem. W drugiej mięso z pomidorem i kaszą jęczmienną i sosem beszamelowym zachowując część. Polałam wierzch resztą sosu. Zapiekałam w 180 stopniach godzinę i 15 minut, gdy sos i ser się zarumieniły przykryłam wierzch folią aluminiową. Farsze muszą być doprawione na ostro. Danie jest przepyszne, polecam póki są młode, polskie cukinie :) Mała uwaga techniczna: cukinie jedliśmy łyżkami, bo w dużych cukiniach skórka bywa twarda nawet po upieczeniu.

1 komentarz: