czwartek, 23 sierpnia 2012

ciasto ze śliwkami

Przepis na ciasto jest tu: śliwkowe.

potrzebne:

500g mąki pszennej
30g świeżych drożdży
100g cukru
250ml mleka
70g masła
szczypta soli
1 jajko
kilka kropli esencji waniliowej
łyżeczka cynamonu

śliwki węgierki przekrojone na pół
albo na 4 części
ok 15 sztuk

kruszonka:
150 g mąki
75 g cukru
75 g masła

robimy:

Zrobiłam zaczyn drożdżowy, wkruszyłam drożdże do ciepłego mleka, dodałam łyżkę cukru, 100 g mąki, wymieszałam dłonią, przykryłam ściereczką na 15 minut do wyrośnięcia.
Pozostałe składniki wymieszałam w osobnym naczyniu (masło musi być miękkie i najlepiej pokrojone na niewielkie kawałki), dodałam zaczyn, wyrobiłam ciasto i odstawiłam do wyrośnięcia na ok pół godziny.
Zrobiłam kruszonkę - w rondelku rozpuściłam masło, dodałam cukier, gdy się rozpuścił dodałam mąkę, wymieszałam, odstawiłam.
Z umytych śliwek wyjęłam pestki, śliwki przekroiłam na 4 części.
Gdy ciasto wyrosło przełożyłam je na blaszkę, ułożyłam na nim śliwki, posypałam lekko cukrem, a na wierzchu ułożyłam kruszonkę. Całość posypałam cynamonem.
Piekłam 45 minut w 180 stopniach.






1 komentarz: