sobota, 5 kwietnia 2014

zupa kukurydziana na konkurs KUKBUKa

Wygrać się nie udało, zresztą jak zobaczyłam piękne zdjęcia laureatek, to mi szczęka opadła na podłogę i dopiero powoli z niej wraca. Jednak nie żałuję starań i że wzięłam w konkursie udział, bo do wygrania były bardzo fajne garnki, na które nie mogę sobie obecnie pozwolić, a do tego zupa jest pikantno-słodko-przepyszna i wiosennie lekka, więc polecam, do nas wchodzi na stałe :)

Przepis właściwy.

potrzebne:

2 łyżki oliwy
mała cebula (u mnie szalotka)
ząbek czosnku
2 kolby kukurydzy lub dwie szklanki kukurydzy z puszki
pół łyżeczki pieprzu cayenne
sól, pieprz czarny
2 i pół szklanki bulionu (u mnie z kurczaka)
pół szklanki jogurtu naturalnego
łyżka zielonego pesto (znowu zielone pesto pietruszkowe )

robimy:

Posiekaną cebulę i czosnek szklimy na oliwie na patelni, dorzucamy kukurydzę, pieprz cayenne, pieprz czarny i sól, smażymy 5 minut. Zalewamy bulionem i gotujemy kolejne 10 minut. Zdejmujemy z ognia, miksujemy, jeśli jest zbyt dużo skórek możemy przetrzeć przez sito. Na koniec dodajemy jogurt, mieszamy i podajemy z zielonym pesto, które bardzo podkręca smak tej zupy. Smacznego!




2 komentarze:

  1. Anonimowy08:59

    i jak wiosennie wygląda ! czuję się zachęcona przepisem, zrobię jeszcze podczas weekendu

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję i zachęcam do spróbowania, bo warto :)

    OdpowiedzUsuń