czwartek, 15 sierpnia 2013

pieczone pomidory (i inne warzywa)





Chciałam upiec wczoraj pomidory, bo są już dojrzałe, słodkie i doskonałe do pieczenia ale żeby piekarnik nie pracował prawie pusty, to dorzuciłam też blaszkę warzyw, na której upiekłam ziemniaki, buraki czerwone, marchew, cebulki i paprykę. Papryka jest rewelacyjna na zimno jako dodatek do chleba. Tym razem piekłam na oleju - ok pół szklanki na blaszkę, posypałam solą, pieprzem i rozmarynem, mieszałam drewnianą łopatką 3 razy podczas całego pieczenia.
Pomidory robiłam inaczej.


potrzebne:

pomidory
oliwa z oliwek
tymianek gałązki
rozmaryn
sól
czosnek



robimy:

Umyte pomidory kroimy na pół, układamy w naoliwionym naczyniu do zapiekania, okładamy gałązkami tymianku, solimy i skrapiamy oliwą. W innym naczyniu układamy pomidory, solimy, kładziemy czosnek i niewielką ilość rozmarynu.
Wszystko zapiekamy 40 minut w 190 stopniach na termoobiegu.
Jemy solo albo jako dodatek np. do mięs.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz