czwartek, 1 listopada 2012

jajko na miękko..ile minut?


Ile ludzi tyle sposobów na jajko na miękko, takie czasem mam wrażenie :) Słyszałam o 3 minutach, o wkładaniu do zimnej wody, o minucie i parowaniu poprzez przykrycie talerzykiem. Ja gotuję od lat tak samo i zawsze wychodzi takie, jakie chcę - idealnie ścięte białko i płynne żółtko.



potrzebne:

duże jajko
sól

robimy:

Jajko należy wyjąć z lodówki na kilkanaście minut przed gotowaniem, żeby złapało temperaturę pokojową, inaczej może popękać w trakcie gotowania. W rondelku zagotowujemy wodę i kładziemy jajko na wrzątek za pomocą łyżki, delikatnie opierając je o dno naczynia. Zmniejszamy ogień do minimum i gotujemy 5 minut i ani chwili dłużej.
Jajko po krótkim przestygnięciu obieramy, solimy i pałaszujemy.




Herbata - zaparzamy czarną herbatę, dodajemy kawałek korzenia imbiru, kawałek pomarańczy, cytryny i pół łyżeczki miodu. Taka aromatyczna herbata rozgrzewa i poprawia nastrój.






7 komentarzy:

  1. Jak proso, szybko i zdrowo. O smaku mówić nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intersująca herbata, na którą bym mogła się z miłą chęcią skusić! ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do dodania bloga na listę Top Blogi na stronie Znajdzprzepisy.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. ja słyszałam, że 3 minuty od momentu zagotowania ale aż sprawdzę bo nigdy tego nie pilnowalam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ola - jeśli od zagotowania to znaczy, że włożono je do zimnej wody, więc może się zgadzać. Moje jest na wrzątek i jest to o tyle wygodniejsze, że nie trzeba ślęczeć nad wodą i jajkiem i modlić się, żeby się już zagotowały. Przynajmniej ja nie mam cierpliwości do takiej kuchennej medytacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe co Ty zrobisz jak Ci przyjdzie gotować na kuchni indukcyjnej :p

    OdpowiedzUsuń
  6. będę dzwonić do Ciebie i zasypywać pytaniami :P

    OdpowiedzUsuń
  7. ja nie jestem taką ekspertką ;-) robię wszystko na czuja ;-)

    OdpowiedzUsuń