czwartek, 6 grudnia 2012

mój debiut z krewetkami

Parafrazując pewne powiedzenie.. z owoców morza najbardziej lubię śledzie. Do dzisiaj.
Dzisiaj pierwszy raz zrobiłam krewetki w postaci spaghetti aglio e olio z krewetkami (próbowałam ich raz w życiu bez przekonania) i odpłynęłam. Odpłynął też mój mąż, który jest fanem krewetek, a to znaczy że to danie jest naprawdę fantastyczne.
Lampka białego, półwytrawnego, schłodzonego wina dobrze się komponuje.



potrzebne: (dla 2 osób)

pół paczki spaghetti
15 krewetek
oliwa - ok 40-50 ml (u mnie smakowa, z czosnkiem, pietruszką i papryczką pepperoni, co dodatkowo podniosło walory smakowe potrawy, można kupić lub wykonać samodzielnie)
3 ząbki czosnku
mały pęczek pietruszki
20 g startego parmezanu
olej (do smażenia krewetek)
sól


robimy: 

W niektórych przepisach wszystko jest smażone na jednej patelni, ja wolę na dwóch i taki przepis podaję.

Najpierw przygotowałam sobie wszystko, bo smażenie musi być szybkie. Rozmroziłam i osuszyłam bardzo dokładnie krewetki, nastawiłam wodę na makaron, pokroiłam drobno ząbki czosnku, posiekałam natkę przygotowałam pozostałe składniki.
Makaron wrzuciłam na dużą ilość dobrze osolonej wody, w tym czasie na jednej patelni powoli rozgrzewałam oliwę smakową, wrzuciłam czosnek, gdy zaczął się delikatnie rumienić dorzuciłam natkę pietruszki, wymieszałam, zestawiłam z ognia. Makaron odcedziłam. Na drugiej patelni mocno rozgrzałam olej, wrzuciłam krewetki, smażyłam ok 1,5 minuty, przekręciłam na drugą stronę. W tym momencie do pierwszej patelni wrzuciłam makaron, włączyłam ogień, mieszałam by połączyć go z pozostałymi składnikami, dodałam parmezan, dokładnie wymieszałam. Trwało to ok 2 minuty - akurat tyle, ile potrzebowałam by krewetki były idealne. Całą zawartość patelni z krewetkami dodałam do makaronu, wszystko wymieszałam. Podawałam odrazu.
Uwagi:
jeśli za długo będziemy smażyć czosnek, będzie gorzki, przesmażenie krewetek lub wrzucenie na nierozgrzany olej spowoduje, że będą gumowe.
Prócz walorów smakowych warto zwrócić uwagę na to, że potrawa jest bardzo zdrowa i wartościowa, polecam !




3 komentarze:

  1. A jakie krewetki ? surowe mrożone czy gotowane mrożone ?
    Wygląda apetycznie, chętnie zrobię bo lubimy krewety :)
    pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mrożone, rozmrażałam je ok 40 minut, przelałam wodą i dokładnie osuszyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam to danie!

    OdpowiedzUsuń